Preskoči na glavni sadržaj

Odgovori na vaša najčešća pitanja

Općenito

Što je Fina Faktoring Platforma?

Fina Faktoring Platforma je rješenje Fine koje korisnicima pruža mogućnost obavljanja poslova faktoringa elektroničkim putem. Djeluje u skladu s poslovnim praksama faktoring društava s ciljem digitalizacije poslova faktoringa, a temelji se na  zakonodavnom okviru.

Koja je prednost korištenja Fina Faktoring Platforme?

Prednosti korištenja Fina Faktoring Platforme su jednostavnost, brzina i sigurnost uz potpunu transparentnost u svim koracima procesa otkupa tražbina.

Što je predmet faktoringa na Fina Faktoring Platformi?

Predmet faktoringa na Fina Faktoring Platformi su elektronički računi koji su razmijenjeni putem servisa Fina e-Račun za poslovne korisnike.

Tko se može registrirati u ulozi pružatelja usluge faktoringa na Fina Faktoring Platformi?

U ulozi pružatelja usluge faktoringa registraciju mogu obaviti faktoring-društva prema članku 20. Zakona o faktoringu te kreditne institucije koje obavljaju poslove faktoringa.

Tko se može registrirati u ulozi Prodavatelja tražbine na Fina Faktoring Platformi?

U ulozi Prodavatelja tražbine registraciju mogu obaviti korisnici servisa Fina e-Račun za poslovne korisnike.

Pristup i registracija 

Koji su preduvjeti za pristup Fina Faktoring Platformi?

Za pristup Fina Faktoring Platformi preduvjet je imanje Fina digitalnih certifikata na kriptouređaju i obavljena registracija na Platformi. Također je potrebno preuzeti programsku podršku za certifikate,  primjerice SafeNet Authentication Client.    

Kako se mogu registrirati u ulozi Faktora na Fina Faktoring Platformu?

Za registraciju u ulozi Faktora potrebno je dostaviti Pristupnicu za servis Fina Faktoring Platfroma. Na Pristupnici se navode podaci o poslovnom subjektu, korisniku servisa (imatelju digitalnog certifikata) te pravima koja se dodjeljuju. Obrazac je dostupan na poveznici.

Kako se mogu registrirati u ulozi Prodavatelja tražbine na Fina Faktoring Platformu?

Za registraciju je potrebno dostaviti Pristupnicu za servis Fina Faktoring Platforma. Na Pristupnici se navode podaci o poslovnom subjektu, korisniku servisa (imatelju digitalnog certifikata) te pravima koja se dodjeljuju. Obrazac je dostupan na poveznici.

Kako se mogu registrirati u ulozi Dužnika na Fina Faktoring Platformu?

Registraciju u ulozi Korisnika (Dužnika u izravnom faktoringu odnosno prodavatelja u dobavljačkom/obrnutom faktoringu) moguće je obaviti na 2 načina, dostavom Pristupnice za servis Fina Faktoring Platforma ili samoregistracijom.

Na koji način mogu pristupiti samoregistraciji?

Samoregistraciji je moguće pristupiti nakon zaprimanja e-mail obavijesti o uključivanju u proces otkupa tražbine u ulozi dužnika (odnosno prodavatelja u dobavljačkom/obrnutom faktoringu), klikom na poveznicu u e-mailu koji Korisnika preusmjerava na Formu za registraciju.
Samoregistracija je oblik registracije koju mogu obaviti osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta koristeći Fina poslovni certifikat na kriptouređaju ili elektroničku osobnu iskaznicu (eOI).

Kako ishoditi digitalne certifikate na Fina kriptouređaju (USB sticku)?

Za ishođenje poslovnih certifikata na kriptouređaju, potrebno je preuzeti i popuniti odgovarajuće obrasce ovisno o načinu dostave dokumentacije. Za digitalnu predaju putem Online servisa za predaju dokumentacije (OSPD) potrebno je popuniti i dostaviti:

  • Zahtjev za izdavanjem poslovnog digitalnog certifikata (1 primjerak)
  • Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte (1 primjerak)
  • presliku osobne iskaznice (prednja i stražnja strana) ili putovnice korisnika certifikata (1 primjerak).

Online predaju dokumentacije moguće je izvršiti ovdje.

Ukoliko dokumentaciju osobno predajete u jednoj od naših poslovnica potrebno je dostaviti: 

  • Zahtjev za izdavanjem poslovnog digitalnog certifikata (1 primjerak)
  • Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte (3 primjerka)
  • presliku osobne iskaznice (prednja i stražnja strana) ili putovnice korisnika certifikata (1 primjerak)

Što označavaju određena prava na Pristupnicama?

  • Pravo pregleda omogućuje pregled i uvid u dokumentaciju koja je predmetom faktoringa.
  • Pravo potpisa omogućuje pregled i elektroničko potpisivanje dokumentacije. 
  • Pravo Dužnik omogućuje pristup Platformi u ulozi dužnika odnosno prodavatelja u dobavljačkom(obrnutom) faktoringu. 
  • Pravo za drugi poslovni subjekt može opunomoćiti drugi poslovni subjekt za zastupanje. U tom slučaju potrebno je popuniti i obrazac Punomoći za korištenje servisa Fina Faktoring Platforme.

Kako pristupiti Fina Faktoring Platformi?

Fina Faktoring Platformi je moguće pristupiti putem poveznice: https://faktoring.fina.hr/

Kako mogu opunomoćiti drugi poslovni subjekt za rad u aplikaciji?

Ispunjeni obrazac Punomoći za korištenje servisa Fina Faktoring Platforme potrebno je dostaviti u poslovnicu Fine te je potrebno priložiti presliku identifikacijskog dokumenta osobe koja je zakonski ovlaštena za zastupanje poslovnog subjekta koji je dao punomoć.

Obrazac punomoći možete pronaći ovdje.

Što je šifra poslovne jedinice i u kojem slučaju se popunjava na Pristupnici?

Šifra poslovne jedinice je identifikator organizacijske jedinice poslovnog subjekta registriranog na servisu Fina e-Račun za poslovne subjekte. Ukoliko se popunjava, šifra poslovne jedinice mora biti istovjetna šifri na servisu Fina e-Račun. Ako korisnik na servisu Fina e-Račun ima samo osnovni pretinac, tada nije potrebno popunjavati ovaj podatak na Pristupnici.

Rad s web aplikacijom

Kako mogu kreirati zahtjev za faktoringom?

Prodavatelj tražbine može kreirati zahtjev za faktoringom na sljedeći način: Na kartici ‘e-Računi’ u izborniku s lijeve strane potrebno je odabrati željene račune, a zatim odabrati tipku ‘Kreiraj’ u gornjem desnom uglu ekrana.

Na koji način mogu kreirati zbirni zahtjev?

Da biste kreirali zbirni zahtjev potrebno je odabrati više od jednog računa s istim dobavljačem odnosno kupcem, ovisno radi li se o ulaznim ili izlaznim računima. Za kreiranje zbirnog zahtjeva potrebno je označiti račune a zatim odabrati tipku ‘Kreiraj zahtjev’ > ‘Zbirni’ koja se nalazi u gornjem desnom uglu ekrana.

Kako kreirati zahtjev za djelomični otkup?

Nakon odabira računa otvara se ekran za kreiranje zahtjeva. U polje ‘Iznos za faktoring’ potrebno je upisati željeni iznos za faktoring. Sustav potom izračunava preostali dio za otkup prilikom ponovnog odabira istog računa.

Je li moguće odabrati račune od različitih Korisnika (Dužnika/Prodavatelja tražbine kod obrnutog faktoringa) te kreirati zbirni zahtjev?

Nije moguće. Ako se odaberu računi od različitih Korisnika, za svaki račun će se kreirati zaseban zahtjev. Ukoliko su računi od istog Korisnika, moguće je kreirati zbirni zahtjev.

Je li moguće odabrati više faktora pri kreiranju zahtjeva za faktoringom?

Da, Prodavatelj tražbine može odabrati više Faktora tijekom kreiranja zahtjeva. Svaki odabrani Faktor će primiti zahtjev temeljem kojega će moći kreirati ponudu ili specifikaciju.

Obavljen je djelomični otkup izvan Platforme, kako je to zabilježeno?

Ako je određeni račun djelomično otkupljen izvan Platforme, ta informacija neće biti zabilježena na Platformi. Ukoliko Prodavatelj tražbine želi prodati preostali dio takvog računa putem Platforme, u polje ‘Iznos za faktoring’ potrebno je upisati preostali iznos koji je dostupan za prodaju.

Je li moguće naknadno poslati već kreirani zahtjev drugim faktorima?

Moguće je naknadno slanje kreiranog zahtjeva drugim Faktorima samo ako se zahtjev nalazi u statusu „Prodavatelj tražbine poslao zahtjev faktoru“.

Može li se stornirati zahtjev za faktoring? 

Prodavatelj tražbine može stornirati zahtjev za faktoring samo ako se zahtjev nalazi u statusu “Prodavatelj tražbine poslao zahtjev faktoru”. Nakon storniranja, na zahtjevu više nije moguće vršiti akcije.

Zaprimio sam zahtjev za faktoring od Prodavatelja tražbine, što sada dalje?

Svi zaprimljeni zahtjevi za faktoring nalaze se na kartici "Zahtjevi" u izborniku aplikacije. Ako Faktor, nakon pregleda zahtjeva, odluči kreirati ponudu ili specifikaciju za isti to može učiniti na način da označi zahtjev klikom na potvrdni okvir ispred zahtjeva te odabirom tipke “Kreiraj” koja se nalazi u gornjem desnom uglu ekrana. Ukoliko Faktor ima sklopljen krovni ugovor s Prodavateljem tražbine može odmah pristupiti kreiranju specifikacije računa na način da odabere tipku “Kreiraj > Specifikaciju”. Ukoliko nema sklopljen ugovor potrebno je pristupiti kreiranju ponude odabirom tipke “Kreiraj > Ponudu”. 

Što mi je potrebno za elektroničko potpisivanje dokumenata?

Za potpisivanje dokumenata potrebno je preuzeti potpisno rješenje klikom na ‘Potpisno rješenje’ u izborniku s lijeve strane.

Kako mogu kreirati specifikaciju nakon potpisa ponude?

Nakon što je ponuda potpisana, specifikaciju je moguće kreirati na način da se odabere odgovarajući zahtjev, a potom odabere tipka „Kreiraj > Specifikaciju“ u gornjem desnom uglu ekrana.

Kako mogu isključiti zaprimanje obavijesti na adresu e-pošte?

Zaprimanje obavijesti na adresu e-pošte moguće je isključiti u postavkama. Klikom na strelicu pored imena i prezimena, u postavkama na kartici „Podaci djelatnika“ nalazi se potvrdni okvir za odabir zaprimanja obavijesti putem e-pošte („Želim zaprimiti obavijest na e-mail“). Ako je isto označeno, potrebno je odznačiti kako bi isključili zaprimanje obavijesti.

Mogu li promijeniti adresu za dostavu obavijesti ili dodati nove adrese e-pošte?

Adresu za dostavu obavijesti moguće je promijeniti u postavkama. Klikom na strelicu pored imena i prezimena, u postavkama na kartici „Podaci djelatnika“ moguće je promijeniti adresu za dostavu obavijesti ili dodati nove, do 3 adrese e-pošte.

Koja je dozvoljena veličina učitanog privitka i koji je podržani format?

Prilikom učitavanja dokumentacije podržani tip učitanog privitka je PDF format. Veličina pojedinog privitka je do 5 MB, a veličina svih učitanih privitaka do 15 MB. Moguće je učitati najviše 5 priloga

Tko može inicirati sklapanje krovnog ugovora?

Prodavatelj tražbine ili Faktor. Prodavatelj tražbine može kreirati zahtjev za krovni ugovor na način da u izborniku s lijeve strane izabere 'Krovni ugovori’ > ‘Pregled zahtjeva za krovni ugovor', a potom odabere tipku 'Kreiraj zahtjev za krovni ugovor'. Faktor inicira sklapanje krovnog ugovora na način da u izborniku s lijeve strane odabere 'Krovni ugovori’ > ‘Pregled ponuda za krovne ugovore’, a potom odabere tipku ‘Kreiraj novu ponudu’.

Tko može kreirati dodatak krovnom ugovoru?

Faktor može kreirati dodatak na krovni ugovor samo kada je proces krovnog ugovora završen (status 'Završen proces'). Za kreiranje dodatka potrebno je u izborniku s lijeve strane izabrati 'Krovni ugovori’ > ‘Pregled krovnih ugovora' i odabrati prikaz detalja ugovora. Nakon odabira prikaza detalja ugovora otvara se ekran na kojem je pod karticom 'Dodatak na ugovor' potrebno učitati prilog.

Zaprimili smo potpisani krovni ugovor od strane Prodavatelja tražbine, zašto ne možemo završiti proces sklapanja ugovora?

Kako biste završili proces sklapanja krovnog ugovora potrebno je potpisati ugovor odabirom tipke 'Potpiši odabrane dokumente' nakon čega u gornjem desnom uglu postaje dostupna tipka 'Završi proces'.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.